7 شهر بی نظیر در جنوب و شرق آسیا را بشناسید
نوشته شده توسط : admin

قاره زرود یا همان آسیا، بزرگترین و البته پرجمعیت‌ترین قاره کره زمین است که به تنهایی 30 درصد از خشکی و 60 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهد.

قاره آسیا از قطب شمال تا جنوب مدار استوا امتداد یافته‌است و بخش اعظم آن در نیمکره شمالی قرار دارد و همین موضوع سبب شده است تا تنوع آب و هوایی، گونه های گیاهی و جانوری در آن زیاد باشد.

با این تفاسیر تصمیم گرفتیم تا سفری به تعدادی از شهرهای این قاره داشته باشیم. 

پاتایا و پوکت تایلند

به نوشته ی جامعه ی خبری تحلیلی الف، تایلند محبوب ترین مقصد توریستی در جنوب شرقی آسیا می باشد و به همین دلیل است که تقریبا هر چیزی را می توانید در آن پیدا کنید، از سواحل کریستالی آبی و جنگل های انبوه گرفته تا غذای های عالی و خانه های ساحلی ارزان قیمت و برخی از بهترین هتل های لوکس جهان

خلیج فانگ نا پوکت، جزیره فی فی پوکت، باغ گرمسیری نونگ نوچ و کوه بودا پاتایا تعدادی از جاذبه های تایلند می باشند که هر مسافری را مبهوت خود می کنند.

هاربین چین

به گزارش تابناک و به نقل از الفبای سفر، هاربین شهری در شمال شرقی چین که در طول زمستان آب و هوایی به شدت سرد را از مناطق سیبری دریافت می کند آب و هوای سرد و زمستانی این شهر سبب شده است تا هاربین به شهر یخی شهرت پیدا کند و برنامه های گوناگونی در این رابطه اجرا کند که مشهورترین آن ها بدون شک برگزاری فستیوال برف و یخ هاربین است . که هر سال در این شهر برگزار می شود. و جالب است که بدانید این جشنواره  باشکوه و رویایی در کنار فستیوال برف ساپورو ژاپن، فستیوال اسکی نروژ و کارناوال زمستانی کبک کانادا یکی از مشهورترین جشن های زمستانی و البته بزرگ ترین فستیوال برف و یخ در جهان محسوب می شود.

کلمبو، کندی و بنتوتا سریلانکا

با اعلام فرارو، سریلانکا نام جزیره ای است که در جنوب قاره آسیا، با اختلاف 19 کیلومتر از کشور هند و در اقیانوس هند قرار گرفته است. و این کشور زیبا شهرهای بسیار زیبایی دارد که به 3مورد از مشهورترین آن  پرداخته شده است. موقعیت جغرافیایی جزیره سریلانکا، به نام گوشواره ی هند هم نامیده می شود. کشور سریلانکا به دلیل داشتن طبیعت زیبا، جاذبه های تاریخی و پارک های طبیعی مقصد بسیاری از گردشگران است.

  • کلمبو: کلمبو بزرگترین و شلوغ ترین شهر کشور می باشد که به نقطه تجاری سریلانکا این کشور نیز شهرت دارد و بناهای استعماری پیوندی تماشایی در این شهر وجود دارند.
  • کندی: این شهر در یک فلات واقع شده است که میانکوه های مرتفع مرکزی سریلانکا قرار دارد معبد دندان که یک یادگار بسیار مقدس - دندان بودا - در آن نگهداری می شود از مشهورترین جاذبه های این شهر است.

بنتوتا: دیگر شهر زیبای سریلانکا شهر ساحلی بنتوتا است، این شهر دارای سواحل باشکوه، هتل های مجلل و زیبایی های دست نخورده است. و می توان یک روز را در آفتاب در ساحل بنتوتا غوطه ور شد و آرامش مثال زدنی را کسب کرد.

گوا هند

به نظر وبسایت بیتوته و به نقل از الفبای سفر، گوا، شهر بندری که در سواحل غربی کشور هند قرار گرفته است و به دلیل این موقعیت جغرافیایی دارای سواحل بسیار زیبایی می باشد. کشور پرتغال در حدود 450 سال بر شهر گوا حکومت کرده است و به همین دلیل، در گوا شاهد فرهنگ متفاوتی نسبت به سایر نقاط هند خواهید بود و همینطور کلیساهای بسیاری از زمان حکومت پرتغالی ها هنوز به جای مانده است.





:: بازدید از این مطلب : 1787
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: